Customer centricity

€ 0

tooltip
Inhoud in het kort

– Onze visie op het thema
– Direct bruikbare tips
– Mogelijkheid tot nabespreken
– Cultuurscan

Whitepaper: Onze visie op customer centricity

Co-operations stelt Customer Centricity centraal als thema. Karin van Duuren is specialist op dit gebied. Zij heeft onze visie in een informatief whitepaper vertaald, die u hier kunt aanvragen.

    Wij sturen u de whitepaper op een later moment na, alsmede optioneel nog een aantal informatieve opvolgingen.

    Karin van Duuren

    Expert en contactpersoon

    “Het integraal borgen van klantgerichtheid is dé sleutel voor succes.”

    Toekomstbestendig business model

    Ondernemingen zien hun business model steeds verder uitgehold worden. Klanten lopen harder weg dan dat er nieuwe klanten bij komen. De eerste reflex is vaak om door middel van acties en aanbiedingen meer nieuwe klanten (koopjesjagers) aan te trekken tegen relatief hoge kosten. Structureel investeren in het behouden van bestaande klanten wordt minder vaak als oplossing genomen. Hoe zou dat er dan uit kunnen zien?

    Gemak, transparantie en eerlijke producten – eerder nog hét recept om onderscheidend te zijn – zijn inmiddels het uitgangspunt geworden van veel klanten. De zogenaamde hygiëne – dit moet je in ieder geval op orde hebben. Klanten verwachten méér, de relatie moet steeds opnieuw bevestigd worden. Key in het opbouwen van duurzame klantrelaties is daarom het – steeds weer – positief verrassen van klanten. Dit is dé sleutel voor duurzame business modellen die toekomstbestendig zijn.

    Wat Co-operations voor u kan doen

    Customer Centricity in een algemeen begrip. Om het wat tastbaarder te maken, bij Customer Centricity denken we in ieder geval aan onderwerpen als klantgerichte business modellen, klantinzicht en feedback, customer engagement, customer journey strategie en product portfolio management op basis van klantgedrag.

    Vanuit Co-operations kunnen wij u ondersteunen op de volgende onderdelen:

    • Advies & programma management
    • Projectmanagement met inhoud
    • Workshops & scans

    Co-operationeel gaat graag met u in gesprek. Bijvoorbeeld over onderstaande stellingen:

    • Digitaliseren is vooral gericht op kostenbesparing en nog veel te weinig op het verbeteren van de klantervaring.
    • Het verstoppen van telefoonnummers op websites is de meest klantonvriendelijke trend van afgelopen jaren

    Sparring sessie.




      Petrosjan

      Ton Nijenhuis en Petrosjan Damen

      Oprichters van Co-Operations.

      “Het was tijd voor iets anders.”

      De wereld verandert continu. Ook de arbeidsmarkt en behoefte van organisaties aan ervaren en deskundige ondersteuning. Co-operations speelt in op deze gewijzigde behoefte.

      Samen doen wat andere bedrijven doen

      Co-operations werkt vanuit de overtuiging dat samenwerken, ervaring en deskundigheid de sleutel is tot succes. Dit hebben wij vastgelegd in ons manifest.

      Publicaties van Co-Operations

      Communicatietrends in 2020-2021

      Hoe bereik je klanten en medewerkers? Hoe krijg je ze mee? Welke strategie belooft de meeste impact in de huidige tijd? De vakvereniging van communicatieprofessionals presenteert elke 2 jaar de communicatietrends.

      DMAIC en de vele wegen die naar Rome leiden

      Bij veel organisaties zit de uitdaging in de uitvoering. In de executie van plannen. Het plan opstellen gebeurt in relatieve rust en veiligheid. Er wordt tijd genomen om de markt te analyseren, een interne analyse op te stellen, concurrentie-analyses te bestuderen en kostendoorrekeningen te maken. En terecht.

      Coöperatief optimaliseren over de grenzen van ondersteunende functies

        In dit artikel lees je in circa 3 minuten o.a. 3 tips over het optimaliseren van ondersteunende functies. Deze tekst vormt de start van een artikelenreeks over dit onderwerp, dat past bij het thema ‘Optimaal organiseren’. Potentieel ontsluiten over grenzen Het gebeurt nog regelmatig dat organisaties kansen laten liggen door een te ‘verkokerde’ besturing […]

      Leiderschap op afstand

      ‘En als er iets is bel je me. Het maakt niet uit wanneer.’Gert rondde zijn videogesprek af en keek op zijn lijstje. De medewerkers die hij na de online-teammeeting van vanmorgen op zijn bellijst had gezet had hij nu allemaal gesproken. Gert had zich aangeleerd om tijdens online-teammeetings extra alert te zijn op de inbreng […]

      Veranderen is verankeren

      Verandermanagement’. Het lijkt wel een modewoord, een hype. In allerlei artikelen en managementboeken worden ons nieuwe theoretische en wetenschappelijke inzichten aangereikt over hoe je moet ‘veranderen’ en hoe je een ‘veranderproces’ moet begeleiden en sturen. Is het daadwerkelijk zo moeilijk om te veranderen? Ging het in het verleden dan zo vaak verkeerd of zijn we [...]