De missie en strategie
Als een organisatie op basis van o.a. de vastgestelde visie en de missie de strategie met de bijbehorende doelstellingen heeft bepaald, begint de operationalisering. Alle analyses zijn uitgevoerd, alle gedachten staan op papier en de organisatie kent de richting. De stip aan de horizon is een feit en inspireert de organisatie om de beschreven doelstellingen te realiseren. Het ‘denkwerk’ is gedaan, nu begint het ‘doe-werk’.
Hoe zorg je ervoor dat de strategie ook daadwerkelijk wordt uitgevoerd, zodat de missie van de organisatie wordt waargemaakt? Wat moet de organisatie doen om daadwerkelijk de opgeschreven resultaten te behalen op weg naar de stip aan de horizon?
Bij de realisatie zijn twee zaken van essentieel belang: de structuur en de cultuur.


€ 0

Inhoud in het kort
– Onze visie op het thema
– Direct bruikbare tips
– Mogelijkheid tot nabespreken
– Cultuurscan
Whitepaper: Van denken naar doen
Co-operations stelt Operationaliseren centraal als thema. Ton Nijenhuis is specialist op dit gebied. Hij heeft onze visie in een informatief whitepaper vertaald, die u hier kunt aanvragen.
U ontvangt de informatieve whitepaper binnen enkele minuten per e-mail, alsmede nog een aantal informatieve opvolgingen.

Ton Nijenhuis
Expert en contactpersoon
“Na het denk-werk begint het doe-werk. De executie van de plannen.”
De vertaling naar praktijk
De vertaling van de strategie naar de dagelijkse praktijk bepaalt in hoge mate het succes van de organisatie. Slaagt de organisatie er in om de strategie ook daadwerkelijk ten uitvoer te brengen? Hier zijn twee ingrediënten bepalend: een werkbare structuur en vooral de juiste cultuur.
De structuur biedt houvast, maakt processen, resultaten en verbeterpunten inzichtelijk en bevordert de discipline. De cultuur daarentegen bepaalt hoe de medewerkers in de organisatie hun werk doen. ZIjn ze geïnspireerd en gemotiveerd? Houden ze zich aan afspraken? Worden ze op de juiste manier worden uitgedaagd? Halen ze het beste uit zichzelf? Slaagt de organisatie erin om met deze cultuur de geformuleerde strategie met bijbehorende doelstellingen te realiseren?
Bij het creëren van de de juiste cultuur die past bij de organisatie zijn een drietal cultuurpijlers onontbeerlijk: veiligheid, vertrouwen en verantwoordelijkheid. Deze cultuurpijlers bepalen of de organisatie slaagt in haar missie en de strategie daadwerkelijk weet om te zetten in daden!
Wat Co-Operations voor u kan doen
Co-operations ondersteunt u bij het vertalen van de strategie naar de dagelijkse praktijk, zodat de missie van uw organisatie wordt gerealiseerd en de doelstellingen behaald.
– Screenen van de missie en strategie op operationele actiepunten
– Bepalen van de juiste structuur passend bij uw organisatie
– Meten en analyseren van de drie cultuurpijlers
– begeleiden van de organisatie bij de implementatie
Meld u aan voor een sparringsessie!
Sparring sessie.


Ton Nijenhuis en Petrosjan Damen
Oprichters van Co-Operations.
“Het was tijd voor iets anders.”
De wereld verandert continu. Ook de arbeidsmarkt en behoefte van organisaties aan ervaren en deskundige ondersteuning. Co-operations speelt in op deze gewijzigde behoefte.
Samen doen wat andere bedrijven doen
Co-operations werkt vanuit de overtuiging dat samenwerken, ervaring en deskundigheid de sleutel is tot succes. Dit hebben wij vastgelegd in ons manifest.