Operationaliseren

€ 0

tooltip
Inhoud in het kort

– Onze visie op het thema
– Direct bruikbare tips
– Mogelijkheid tot nabespreken
– Cultuurscan

Whitepaper: Van denken naar doen

Co-operations stelt Operationaliseren centraal als thema. Ton Nijenhuis is specialist op dit gebied. Hij heeft onze visie in een informatief whitepaper vertaald, die u hier kunt aanvragen.

    U ontvangt de informatieve whitepaper binnen enkele minuten per e-mail, alsmede nog een aantal informatieve opvolgingen.

    Ton Nijenhuis

    Expert en contactpersoon

    “Na het denk-werk begint het doe-werk. De executie van de plannen.”

    De vertaling naar praktijk

    De vertaling van de strategie naar de dagelijkse praktijk bepaalt in hoge mate het succes van de organisatie. Slaagt de organisatie er in om de strategie ook daadwerkelijk ten uitvoer te brengen? Hier zijn twee ingrediënten bepalend: een werkbare structuur en vooral de juiste cultuur.
    De structuur biedt houvast, maakt processen, resultaten en verbeterpunten inzichtelijk en bevordert de discipline. De cultuur daarentegen bepaalt hoe de medewerkers in de organisatie hun werk doen. ZIjn ze geïnspireerd en gemotiveerd? Houden ze zich aan afspraken? Worden ze op de juiste manier worden uitgedaagd? Halen ze het beste uit zichzelf? Slaagt de organisatie erin om met deze cultuur de geformuleerde strategie met bijbehorende doelstellingen te realiseren?
    Bij het creëren van de de juiste cultuur die past bij de organisatie zijn een drietal cultuurpijlers onontbeerlijk: veiligheid, vertrouwen en verantwoordelijkheid. Deze cultuurpijlers bepalen of de organisatie slaagt in haar missie en de strategie daadwerkelijk weet om te zetten in daden!

    Wat Co-Operations voor u kan doen

    Co-operations ondersteunt u bij het vertalen van de strategie naar de dagelijkse praktijk, zodat de missie van uw organisatie wordt gerealiseerd en de doelstellingen behaald.
    – Screenen van de missie en strategie op operationele actiepunten
    – Bepalen van de juiste structuur passend bij uw organisatie
    – Meten en analyseren van de drie cultuurpijlers
    – begeleiden van de organisatie bij de implementatie
    Meld u aan voor een sparringsessie!

    Sparring sessie.




      Petrosjan

      Ton Nijenhuis en Petrosjan Damen

      Oprichters van Co-Operations.

      “Het was tijd voor iets anders.”

      De wereld verandert continu. Ook de arbeidsmarkt en behoefte van organisaties aan ervaren en deskundige ondersteuning. Co-operations speelt in op deze gewijzigde behoefte.

      Samen doen wat andere bedrijven doen

      Co-operations werkt vanuit de overtuiging dat samenwerken, ervaring en deskundigheid de sleutel is tot succes. Dit hebben wij vastgelegd in ons manifest.

      Publicaties van Co-Operations

      Communicatietrends in 2020-2021

      Hoe bereik je klanten en medewerkers? Hoe krijg je ze mee? Welke strategie belooft de meeste impact in de huidige tijd? De vakvereniging van communicatieprofessionals presenteert elke 2 jaar de communicatietrends.

      DMAIC en de vele wegen die naar Rome leiden

      Bij veel organisaties zit de uitdaging in de uitvoering. In de executie van plannen. Het plan opstellen gebeurt in relatieve rust en veiligheid. Er wordt tijd genomen om de markt te analyseren, een interne analyse op te stellen, concurrentie-analyses te bestuderen en kostendoorrekeningen te maken. En terecht.

      Coöperatief optimaliseren over de grenzen van ondersteunende functies

        In dit artikel lees je in circa 3 minuten o.a. 3 tips over het optimaliseren van ondersteunende functies. Deze tekst vormt de start van een artikelenreeks over dit onderwerp, dat past bij het thema ‘Optimaal organiseren’. Potentieel ontsluiten over grenzen Het gebeurt nog regelmatig dat organisaties kansen laten liggen door een te ‘verkokerde’ besturing […]

      Leiderschap op afstand

      ‘En als er iets is bel je me. Het maakt niet uit wanneer.’Gert rondde zijn videogesprek af en keek op zijn lijstje. De medewerkers die hij na de online-teammeeting van vanmorgen op zijn bellijst had gezet had hij nu allemaal gesproken. Gert had zich aangeleerd om tijdens online-teammeetings extra alert te zijn op de inbreng […]

      Veranderen is verankeren

      Verandermanagement’. Het lijkt wel een modewoord, een hype. In allerlei artikelen en managementboeken worden ons nieuwe theoretische en wetenschappelijke inzichten aangereikt over hoe je moet ‘veranderen’ en hoe je een ‘veranderproces’ moet begeleiden en sturen. Is het daadwerkelijk zo moeilijk om te veranderen? Ging het in het verleden dan zo vaak verkeerd of zijn we [...]